Recents in Beach

Part 2: 3 Jenis Akaun yang Wajib Ada Untuk Start Menjual di eBay


Seperti perkongsian yang lepas, anda harus prepare empat perkara sebelum start berniaga di eBay. Tanpa 4 perkara ini anda tidak boleh proceed ke peringkat seterusnya.

Baca artikel tersebut di sini

Apabila telah selesai prepare kesemua empat perkara tersebut, ini tindakan yang perlu anda ambil seterusnya.


1. Create akaun gmail



Saya berpendapat kebanyakan orang mempunyai akaun gmail. So tentu anda familiar dengan cara nak buka akaun gmail bukan?

Saya mencadangkan anda membuka gmail yang baru untuk berbisnes di eBay. Nak pakai akaun gmail sedia ada? No problem. Teruskan.

Nota

Jangan menggunakan email akaun company atau tempat anda belajar. Nanti bila dah berhenti kerja atau habis belajar akan menjadi masalah lain pula.



2. Daftar akaun eBay


Setelah selesai buat gmail, anda perlu daftar akaun eBay pula. Isi segala maklumat yang diperlukan dan klik pada butang register. Selesai




3. Daftar akaun PayPal


Ini akaun terakhir yang perlu anda buat sebelum berniaga di eBay. Anda wajib ada akaun paypal untuk membuat transaksi jual dan beli di platform eBay.

Anda perlu sign up akaun paypal yang basic sudah mencukupi.




Selesai sudah pendaftaran untuk 3 jenis akaun ini. Sekali lagi saya ingatkan, tanpa ketiga-tiga akaun ini, mission anda untuk start menjual di eBay tidak akan berjaya.

So take action.

Setelah selesai register akaun-akaun ini, anda perlu hubungkan pula akaun eBay dengan akaun PayPal.

Apabila proses link dan verify telah berjaya untuk akaun tersebut, barulah anda boleh mula menjual di eBay. . Secara jujurnya, kedua-dua proses ini mungkin sedikit "teknikal" but insyaAllah anda pasti boleh lakukannya.

Semoga bermanfaat!

Baca Part 3: Cara link akaun eBay dengan akaun PayPal

Post a Comment

0 Comments